Судячи з супутникових знімків, росія планує з'єднати Ростов-на-Дону з Кримом через окуповані території Донецької та Запорізької областей. Про це
повідомляє Центр журналістських розслідувань.
Повідомляється, що роботи на умовній Східній гілці (Ростов – Таганрог – Маріуполь) не припинялися протягом 2023 року. Наприкінці 2023 р. – на початку 2024 р. Сили оборони України завдали кілька ударів по новому залізничному мосту в районі с. Гранітне, пригальмувавши темпи робіт.
Схематичне зображення нової залізниці з Ростова до Криму через ТОТ Півдня України на основі моніторингу Центру журналістських розслідувань. Зелений колір позначено існуючі колії
Будівництво на Західній гілці (Маріуполь – Бердянськ – Якимівка) росіяни обіцяли розпочати у першому кварталі 2024 року і не збрехали. Зокрема, с. Осипенко, рівновіддалене від двох портових міст, стане вузловою станцією, разом із воєнним полігоном поблизу с.Новопетрівка, який російські військові активно використовують як для тренувань, так і для дислокації особового складу.
Східна околиця с. Осипенко та полігон між с. Новопетрівка і с. Куликівське Бердянського р-ну. 25.02.2024 р. Джерело фото: супутник Sentinel-2. Колаж: investigator.org.ua
З цих “вузлів” на схід можуть тягнутися дві колії. Одна вздовж сухопутного коридору, а за кілька кілометрів до Маріуполя повертатиме на північ, де, оминаючи с. Нікольське, зєднається з існуючою залізницею в районі с. Кальчик (~ 10 км від м.Маріуполь).
Друга – з полігону вздовж узбережжя Азовського моря по маршруту Новопетрівка – Куликівське – Урзуф – Юр’ївка – Ялта – Азовське – морський порт Маріуполя.
Околиці селищ Трояни, Новопавлівка та Болгарка Бердянського р-ну. 25.02.2024 р. Джерело фото: супутник Sentinel-2. Колаж: investigator.org.ua
Від с. Трояни залізниця прямуватиме через с. Новопавлівка паралельно до берегової лінії Азовського моря до с. Нововасилівка, звідки одна колія піде на Мелітополь, а інша – до Приазовського, звідки далі до Якимівки, яка знаходиться на 20 кілометрів південніше Мелітополя і, на думку окупантів, є менш досяжною для ударів ЗСУ.
Приєднатися до вже існуючої гілки Мелітополь – Джанкой росіяни планують в районі с.Кирпичне, що в 10 км на північ від станції Якимівка.
Нову залізницю можуть приєднати до діючої “Бердянськ – Токмак” в районі станції Єлизаветівка та Нельгівка.
У Бердянському районі є ще одна ймовірна ділянка: Єлизаветівка – Софіївка – Миколаївка – Бердянське. Проте, цей маршрут перетинає р. Берда, тож без будівництва нового залізничного моста його реалізація неможлива.
Журналісти зазначають, що зараз не йдеться про укладання залізничного полотна. На даному етапі супутникові знімки фіксують лише сліди від роботи важкої техніки з укладання земляних насипів або розрівнювання грунту. У той же час прогрес будівництва залізничного коридору на додаток до автомобільного очевидний.
Читай також: Як збільшаться пенсії українців після березневого перерахунку
Комментарии